- 15/05/2023 |
- Sve
Radionica za sedmaše u sklopu Dana medijske pismenosti
Povodom Dana medijske pismenosti, 27. travnja 2023. održana je radionica s učenicima 7.a, b i c razreda s ciljem razgovora o svjesnosti korištenja društvenih mreža te komunikaciji s osobama u virtualnom okruženju.
U uvodnom dijelu, inspirirani filozofijom afričkih plemena naziva UBUNTU, odigrali smo igru u kojem su učenici bili u poziciji da slušaju pozitivne komentare o sebi, što je potaknulo njihovu aktivnost. Kratkim video lekcijama Unicef-ove kampanje „Think before you click“ zajednički smo se osvrnuli na razmišljanja i moguće negativne posljedice koje se mogu desiti prihvate li nepoznatu osobu za svog prijatelja preko društvenih mreža te da dobro razmisle prije nego pošalju ili pak podijele osobni sadržaj, fotografiju, video ili osobne informacije. U središnjem dijelu učenici su na temelju zadanih pojmova i definicija otkrivali koja definicija odgovara kojem pojmu i na taj način upoznali nepoželjne oblike ponašanja u virtualnom okruženju. Saznali su što je grooming, flaming, vamping, seksting, trolling, fraping, happy slapping itd. Uz navedene pojmove raspravili su o oblicima pomoći i podrške za žrtve kao i mogućim posljedicama za počinitelje. U završnom dijelu radionice učenici su pomoću nekoliko kratkih aktivnosti uvidjeli kako biti i ostati svoj – biti u ravnoteži u virtualnom i medijskom okruženju. U prvoj aktivnosti pokušali su odgovoriti na pitanje kako ih vide osobe njima važne te što kod njih vole. Isto su tako trebali promisliti u čemu bi se trebali osnažiti, tj. vide li kod sebe kakav prostor za napredak. U drugoj su aktivnosti dodirnuli svoj „virtualni ja“ objašnjavajući doživljaj sebe u virtualnom okruženju. Zaključili smo da nam moderna tehnologija danas omogućuje da napravimo digitalni otisak svog „idealnog ja“, no ta fokusiranost na površno dovodi do toga da prestajemo raditi na sebi. Umjesto opsjednutosti idealnim treba se okrenuti realnom jer samo brigom o stvarnom sebi možemo napredovati i rasti. Radionicu su provele Ivana Kirić Balažić, školska pedagoginja, Marijeta Stevanović, učiteljica hrvatskog jezika i Lidija Toth, školska knjižničarka.