Program produženog boravka za učenike od 1. do 4. razreda
- razvijati vještine, sposobnosti i navike,
- razvijati vještine pamćenja i usmjeravanja pozornosti,
- razvijati radne navike, vizualne auditivne i taktilne percepcije
- razvijati logičke vještine i sposobnosti (uzročno-posljedične veze)
- razvijati vještine učenja i mišljenja (učiti kako učiti)
- naučiti rješavati probleme (suzbijati agresivnost)
- razvijati jezične i komunikacijske vještine (međusobna komunikacija, komunikacija s odraslima, telefoniranje…)
- razvijati radno-tehničke sposobnosti i vještine (razvoj grafomotoričkih sposobnosti)
- razvijati personalne i interpersonalne vještine (osposobljavati za prihvaćanje promjena u društvu − razredu, školi, zajednici…)
- uspostavljati elementarne i radne discipline
- razvijati odgovornost i pravilan odnos prema obvezama
- poticati odgovornost
- jačati suradnički odnos među učenicima
- pronalaziti mogućnosti preusmjeravanja emocija te učiti konstruktivno vladati emocijama u situacijama sukoba interesa
- navikavati na obveze putem pozitivnih potkrepljivanja
- jačanje osjećaja kompetencije
- razvijanje jednostavnog zaključivanje
- razvijati kulturne navike (stanovanje, odijevanje, prehrana)
- razvijati higijenske navike (pranje ruku prije jela, poslije obavljanja nužde, nakon igre)
- razvijati koordinaciju pokreta
Oblici rada:
- Frontalni
- Individualni
- Grupni
Metode poučavanja:
- Verbalne (izlaganje, dijalog)
- Operativne (ručni, grafički i pisani radovi)
- Dokumentacijske (rad s udžbenicima i pomoćnom literaturom te pripremljenim materijalima)
- Demonstracijske (predmeta, procesa, operacija)
- Laboratorijske (učenje promatranjem, demonstracijom, eksperimentom)
Metode učenja (Kako učenik uči):
- Slobodna igra i spontano promatranje
- Stjecanje znanja, vještina i navika (metodama pokušaja i pogrešaka, imitacijom, identifikacijom, zapamćivanjem)
- Praktični rad (reproduktivni, kreativni, sport i rekreacija)
- Pisana obrada teme (tekstovi u udžbeniku, časopisima)
- Istraživanje i otkrivanje (uz pomoć učitelja, roditelja i samostalno)
- Rješavanje problema (uz poznata pravila i dogovorene procedure)
- Konzultacije s učiteljem, roditeljima, knjižničarkom… (individualno usmeno i u grupi)
- Organizirane diskusije, zauzimanje stavova, vrednovanje, odlučivanje (kroz pedagoške radionice i bez pedagoških radionica)
Rad produženog boravka počinje u 8:00 sati kada učenicima nastava počinje poslijepodne, a traje do 13:30 sati kada učenici odlaze na nastavu. Kad su učenici na nastavi prijepodne rad produženog boravka počinje u 10:00 sati i traje do 16:00 sati.
Kad su učenici na nastavi poslijepodne, u 8:15 predviđeno je vrijeme za doručak u trajanju od 20 minuta. Od 8:35 do 10:00 sati predviđeno je vrijeme za obrazovni dio koji uključuje pisanje i provjeravanje domaćih zadaća, vježbanje i ponavljanje nastavnog sadržaja. Od 10:00 do 12:00 sati provodi se organizirano vrijeme za učenike (prezentacije, elementarne štafetne, momčadske igre, crtanje, čitanje, društvene igre, didaktičke i edukativne igre, uređenje učionice, panoa, šetnja okolicom škole, vježbe za praktični život, provođenje projekata i istraživanja, glazbene, likovne, plesne, pedagoške, komunikacijske radionice i druge aktivnosti). Od 12:00 do 12:30 učenici imaju slobodno vrijeme za igre po vlastitom izboru, druženja te razgovore. U 12:30 sati organiziran je ručak za sve učenike produženog boravka. Predviđeno trajanje ručka je 30 minuta, a nakon ručka predviđene su različite zajedničke aktivnosti, odlazak u dvoranu, školsku knjižnicu, gosti u boravku, nastavak radionica, odmor i slično. To je vrijeme kada se učenici pripremaju za nastavu na koju odlaze u 13:15 sati.
Kad su učenici na nastavi prijepodne, vrijeme od 12:00 do 12:30 sati predviđeno je za dolazak učenika u produženi boravak i kratki odmor nakon nastave, ako dođu prije priključuju se ostalima u organiziranom vremenu. U 12:30 sati organiziran je ručak za sve učenike, a predviđeno trajanje ručka je 30 minuta. Nakon ručka predviđene su zajedničke aktivnosti (šetnja, prezentacije, elementarne i štafetne igre, odlazak u školsku knjižnicu, glazbene, plesne, likove, pedagoške radionice, crtanje, čitanje, društvene igre i druge aktivnosti) do 13:15 sati kada započinje obrazovni dio koji uključuje pisanje domaćih zadaća, vježbanje i ponavljanje nastavnog sadržaja. Nakon završetka obrazovnog dijela u 14:45 predviđeno je vrijeme za užinu. U 15:00 sati organizirano je vrijeme za učenike (prezentacije, elementarne štafetne, momčadske igre, crtanje, čitanje, društvene igre, didaktičke i edukativne igre, uređenje učionice, panoa, šetnja okolicom škole, vježbe za praktični život, provođenje projekata i istraživanja, glazbene, likovne, plesne, pedagoške, komunikacijske radionice i druge aktivnosti) do dolaska roditelja.
Predviđene aktivnosti za produženi boravak kad su učenici na nastavi poslijepodne:
SATNICA | PREDVIĐENE AKTIVNOSTI |
8:00 – 8:15 | slobodne aktivnosti |
8:15 – 8:35 | doručak |
8:35 – 10:00 | obrazovni dio |
10:00 – 12:00 | organizirano vrijeme |
12:00 – 12:30 | slobodne aktivnosti |
12:30 – 13:00 | ručak |
13:00 – 13:15 | slobodne aktivnosti
|
Predviđene aktivnosti za produženi boravak kad su učenici na nastavi prijepodne:
SATNICA | PREDVIĐENE AKTIVNOSTI | |
10:00 – 12:00 | organizirano vrijeme | |
12:00 – 12:30 | slobodne aktivnost | |
12:30 – 13:00 | ručak | |
13:00 – 13:15 | slobodne aktivnosti | *Napomena: Satnica je podložnapromjenama što ovisi o količini izahtjevnosti domaće zadaćei nastavnog sadržaja kojeg trebavježbati i ponavljati. |
Formirana cijena boravka se financira u sljedećem omjeru: Roditelju 50%, Općina Šenkovec 50 %.
Martina Korošić
Luka Krištofić