- 28/02/2023 |
- Sve
Dan sigurnijeg interneta – 7.2.2023.
Drugog utorka u veljači diljem svijeta u školama se obilježava Dan sigurnijeg interneta. U tu se svrhu u školama organiziraju različite aktivnosti i radionice s ciljem zaštite djece I mladih pri korištenju interneta. U našoj školi DSI obilježili smo ususret I tijekom cijelog drugog tjedna veljače na nastavi informatike u razrednoj I predmetnoj nastavi pod vodstvom učiteljica Lidije Matoša, Valentine Cirkvenčić i Reje Guterman.
Učenici prvih i drugih razreda razredne nastave naučili su osnovna pravila ponašanja na internetu, a pomoću web alata za izradu oblaka riječi stvarali su zanimljive asocijacije koje ih podsjećaju na internet i opasnosti na internetu. Također su stvarali digitalne crteže s pojedinom pravilom ponašanja.
Učenici trećih razreda izrađivali su vlastite avatare dopunjene pravilima ponašanja i zamišljenim virtualnim identitetima. Neke od radova moguće je vidjeti na:
Učenici četvrtih razreda u alatu Canva izrađivali su digitalne postere o različitim temama vezanim uz sigurnost na internetu (osobni podaci, sigurne i nesigurne situacije, sigurne internet stranice, pravila ponašanja itd.)
Učenici petih razreda u alatu BookCreator prikazali su svijet influencera i youtubera. Važno je bilo prepoznati dobre i loše strane tog svijeta, te opisati što ih je privuklo praćenju pojedinog od njih.
Učenici šestih i sedmih razreda podsjetili su se mogućih opasnosti koje prijete na internetu, a pogotovo o potrebi zaštite osobnih podataka i ne otkrivanja istih nepoznatim osobama online putem. Također su izvršili brojne zanimljive i poučne aktivnosti. Izrađivali su plakate i postere u alatu Canva na temu Sigurnosti na internetu te stripove u alatu StoryBoardThat. Spoznali su moguće posljedice neodgovornog ponašanja na internetu kao i mogućnost prijave navedenih radnji.
Učenici osmih razreda izrađivali su escape room u Google Forms-u praćen brojnim digitalnim sadržajima (križaljkama, igrama riječi, osmosmjerkama I sl.), gdje je potrebno odgonetnuti šifru kako bi se moglo u kvizu prijeći na sljedeće pitanje. Učenici su se potrudili, pokazali odličnu razinu digitalne pismenosti I snalažljivost u virtualnom okruženju.
Njihove radove možete vidjeti na zajedničkoj Padlet ploči:
Učenicima osmih razreda organizirana je I razredna debata na temu Društvene mreže i samosvijest te Internet i ljubav. Debata je trajala dva školska sata, a suprotstavljeni timovi raspravljali su o tezama – Odgajaju li nas društvene mreže, Utječe li vrijeme provedeno online na izvršavanje školskih obveza…. Učenici su napravili vlastita istraživanja o pojedinoj tezi, iznijeli pronađene argumente I činjenice, branili ih i vodili odličnu raspravu. Postavljeni su I suci koji su odlučili o boljem timu, a jedan od članova bila je i pedagoginja škole.