- 15/12/2021 |
- Sve
Hour of Code na satu informatike
Radionice povodom Sata kodiranja održale se i ove godine od 6. do 10. prosinca 2021. godine na satovima informatike pod vodstvom učiteljica Valentine Cirkvenčić, Mateje Belić i Lidije Matoša.
Sat kodiranja organizirao je Code.org, javna i neprofitna organizacija posvećena širenju informatike i stjecanju prvih programerskih iskustava i time je globalni pokret koji čine desetci milijuna učenika u više od 180 zemalja.
Pogledali smo izvrstan petominutni motivacijski video Ono što većina škola ne uči, koji počinje poznatom izjavom Stevea JOBSA: „Everybody in this country should learn to program a computer, because it teaches you how to think” („Svatko bi trebao naučiti programirati, jer nas to poučava kako da razmišljamo”) kako bismo se zajedno osnažili u ideji da svatko može naučiti osnove programiranja.
Učenicima razredne nastave kodiranje je predstavljeno zanimljivim i poučnim igrama blagdanskog ugođaja dostupnim na santatracker.google.com. Naučili su kako pomoću naredaba zadati vilenjaku da pleše, odrediti put vilenjaku od zadanog položaja do nekog cilja i isprobali brojne druge dostupne igre. Učenici na takav način razvijaju računalni način razmišljanja i temelje za učenje računalnog programiranja,a učenici trećih razreda zabavili su se kodiranjem i izradom animacija u Scratchu.
Učenici petih razreda osmislili su odlične animacije u Scratchu, učenici šestih razreda kreativne igrice u Scratchu koje možete pogledati na našoj padlet ploči:
https://padlet.com/lidija_matosa/22i71qyqbp79w6tr
Učenici sedmih razreda upustili su se u izradu vlastite mobilne aplikacije koristeći se aplikacijom MIT App Inventor i izradili svoj prvi projekt.
MIT App Inventor je online vizualno okruženje za izradu Android mobilnih aplikacija. Princip izrade aplikacije ne zahtijeva poznavanje određenog programskog jezika već korisnik/programer bira postojeće vizualne elemente i slaže ih pomoću jednostavnih logičkih pravila u jedinstvu programsku cjelinu.
Učenici osmih razreda prvi put su se susreli s pojmom umjetne inteligencije. AI (artificial intelligence) ili UI (umjetna inteligencija) opisuje područje računalne znanosti koje se bavi razvojem inteligentnih alata (strojeva, aparata, aplikacija) koje reagiraju i uče kao ljudi. Isprobali smo kako računalo može pomoću umjetne inteligencije procijeniti I prepoznati naše lice, ljepotu, spol, raspoloženje pa čak I životni vijek. Nakon toga smo izrađivali blokove naredbi u Scratchu gdje smo umetnuli „tipke” na pozadinu s prikazom naše web kamere, koje kad dotaknemo nekim dijelom našeg lica govore tekst koji piše na pojedinoj tipki.
Učenici su kroz igru samostalno ili u paru rješavali problemske zadatke i kodirali igrice i aplikacije. Ono što se moglo primijetiti, je da su se učenici prije svega zabavili, a onda i nešto naučili što je i jest bio cilj ovih radionica.